* מידע נוסף
תפריט נגישות

נעם ליבוביץ ז"ל

"החדר של נעם"

"החדר של נעם"

אלבום תמונות

נעם ליבוביץ הי"ד, תלמידת כיתה ב', נהרגה בפיגוע ירי בכביש חוצה ישראל ביום שלישי י"ח סיוון תשס"ג 17.6.03 – נעם נהרגה כחודש וחצי לפני יום הולדתה השמיני.

מותה של נעם הכה בהלם את כל תלמידי ביה"ס, גדולים כקטנים שכולם הכירו אותה.

נעם הייתה ילדה מיוחדת, ילדה שידעה לשבות בקסמה את כל מי שרק הכיר אותה, בשמחת החיים שלה העניקה לכולם הרבה אהבה ושמחה..., חיוך תמידי היה נסוך על פניה , שובבות של ילדות מאושרת ונטולת דאגות...

נעם הייתה ילדה שמחה ומאושרת – ילדה שלכל מקום אליו הגיעה הביאה עמה רוח של שמחה ועליצות. בטוב לבה ידעה לגשר על פני שנים ודעות וזכתה להערכת כל הסובבים אותה.

נעם הייתה הרוח החיה בכל אירוע, בלתי אפשרי היה להתעלם ממנה.

הוריה של נעם, שלמה וגלית, שניהם אנשי חינוך, רצו להקים פרויקט הנצחה לזכרה של נעם. הרציונל שעמד מאחורי הקמת החדר היה: דבר ראשון: להנציח את הדבר המרכזי באופייה של נעם, השמחה, ובשמה, להשאיר אי של שמחה לכל חבריה. "החדר של נעם" שבו פינות לפעילויות שונות: פינת קשב, פינת מחשב, פינת תיאטרון בובות ומרחב פתוח למשחקי חשיבה ויצירה, מאפיין את רוחה התוססת והסקרנית של נעם, החדר הוא שמח ומזמין לכל ילד. פינת ההנצחה תוכננה בהתאם, היא ידידותית, לא מאיימת ומזמינה את הילדים להביע את עצמם בכתיבה או לדפדף באלבומים.

דבר שני שהנחה את ההורים בשיתוף עם צוות ביה"ס היה לצאת מתוך הצרכים של ביה"ס, מצרכי המערכת הבית ספרית, ולהקים חדר שישמש למשחקי חשיבה, מתוך מטרה שכל כיתה תחווה לפחות שעה שבועית אחת בחדר, במסגרת השיעור של משחקי חשיבה.

הילדים,חבריה של נעם, השתתפו בתהליך עיצוב הקיר החיצוני של החדר. הילדים תיכננו כיצד יראה הקיר, הם בחרו את השם לחדר, וקראו לחדר "החדר של נעם", הם בחרו את הצבעים והאיורים, צבעו והדביקו אריחי פסיפס שהכינו בעצמם – כשהקו המנחה אותם הוא אישיותה של נעם, הם בחרו בצבעים שנעם אהבה, השתמשו במוטיב הפרפרים המופיע בשיר שכתבה, ובתחילת כל יום עבודה קראו פרקי תהילים לעילוי נשמתה. עבודת הילדים סביב ה"חדר של נעם" הייתה יותר מעבודת כפיים – אופי העבודה היווה תרפטיה באומנות, הילדים יכלו לדבר על נעם בחופשיות, להיזכר בדברים שנעם אהבה, עשתה, אמרה... מהר מאד הילדים סחפו אחריהם את האחים הבוגרים והצעירים וגם את ההורים. בסופו של דבר העבודה על ה"חדר של נעם" הייתה תרפיה לכל הקהילה, גדולים וקטנים כולם היו חלק מהעשייה.

כיום משמש החדר של נעם הן כחדר למשחקי חשיבה וכן למגוון פעילויות שונות במסגרת ביה"ס (פעילות לקראת חגים, בת מצווה שיעורי חברה וכו'), כל הפעילויות שנעשות בחדר הן חוויתיות. הילדים אוהבים להגיע ל"חדר של נעם", כל ילד מוצא בחדר את הפינה המתאימה לו, והפעילויות נעשות תוך כבוד הדדי ושמירה על קדושת המקום.



מתוך אתר האינטרנט של בית הספר:

www.nirezion.org.il/noam/info.htm

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה