תפריט נגישות

טוראי נדב דרעי ז"ל

נדב דרעי
בן 18 בנפלו
בן רחל ואליהו
נולד בעתלית
בי"ב באדר א' תשל"ג, 14/2/1973
התגורר בעתלית
התגייס ב-יולי 1991
שרת בחיל כללי
יחידה: בה"ד 4 ר"מ ניצנים
נפל בעת מילוי תפקידו
בח' באב תשנ"א, 19/7/1991
מקום קבורה: עתלית
הותיר: הורים ושתי אחיות - אורלי וסיון

קורות חיים

בן רחל ואליהו. נולד ביום י"ב באדר א' תשל"ג (14.2.1973) בעתלית. למד בבית-הספר היסודי 'נוה רחל' בעתלית ולאחר-מכן סיים את לימודיו בבית-הספר התיכון כפר גלים.

נדב היה תלמיד מצטיין, שקדן ומנומס, אהוד על מוריו ועל חבריו ובעל כשרון מיוחד להתחבב על הבריות. מעידה מורתו לאנגלית: "אהבתי אותך כתלמיד. היתה לי הזכות להכיר את האופטימיות באישיותך, את אהבת החיים - עם החיוך, המאמץ, הקושי והחיבה שבהם". ומספר חברו ארז: "נעם לו להימצא בסביבת חבריו ומעולם לא התנשא עליהם". נדב היה בחור דתי והקפיד על מצוות הנחת תפילין. הוא היה בן נאמן להוריו וטיפל באמו במסירות כאשר היתה חולה. במקביל ללימודיו בבית-הספר התיכון עבד בעבודות מזדמנות, כגנן ובחנות המכולת, מתוך רצון להקל על הוריו את העומס הכלכלי. אף כאן נתגלתה אדיבותו לקשיש ולצעיר ולכל אדם באשר הוא אדם.

הוא גויס לצה"ל בחודש יולי 1991 במסגרת העתודה הטכנולוגית. הוא התכוון להמשיך ללמוד בכיתה י"ג בבית-ספרו ולשוב לצבא כטכנאי.

באמצע יולי 1991 הוא התחיל את הטירונות. ארבעה ימים לאחר-מכן, ביום ח' באב תשנ"א (19.7.1991), באזור ניצנים, נפגע על-ידי מחבל. הוא נפל במילוי תפקידו והובא למנוחת-עולמים בחלקה הצבאית שבבית-העלמין בעתלית. השאיר אחריו הורים ושתי אחיות - אורלי וסיון.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו: "טור' נדב ז"ל התחיל טירונות ביחידתי ולמרות הזמן הקצר שהיה ביחידתי מאז גיוסו, בלט בחריצותו ובשקדנותו. נדב היה אהוד ומקובל על חבריו, היה מסור לעבודתו וביצע אותה ללא דופי". וכתב שר הביטחון דאז, משה ארנס: "הרשו נא לי להשתתף בכל לב באבלכם בהילקח מכם נדב ז"ל. טור' נדב דרעי ז"ל נתן את חייו למען מולדתו. זכרו של טור' נדב דרעי ז"ל הוא קודש ונצרנו בלבנו בגאון".

הוריו הנציחו את זכרו בבית-הכנסת שבו נהג להתפלל.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה