תפריט נגישות

סמל אלעזר כלפה ז"ל

אלעזר כלפה
בן 20 בנפלו
בן ביה ויוסף-מאיר
נולד במושב צרופה
בי"ח בתמוז תשי"ג, 1/7/1953
התגורר בצרופה
התגייס ב-מאי 1971
שרת בחטיבת גולני
יחידה: גדוד "הבוקעים הראשון" (51)
נפל בקרב
בכ"ו בתשרי תשל"ד, 22/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: מוצב החרמון
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: חיפה
אזור: ב, חלקה: 03, שורה: 08, קבר: 01.
הותיר: הורים, אחים ואחיות: יוכבד, רינה, שמעון, יהודית, אסתר, אבנר, דוד, שולה ודליה

קורות חיים

אליעזר, בן ביה ויוסף-מאיר, נולד ביום י"ח בתמוז תשי"ג (1.7.1953) במושב צרופה. למד בבית-הספר היסודי-דתי בניר עציון ובבית בספר התיכון אזורי "אורט" בימין אורד. אליעזר היה תלמיד מצטנע ושקט, ולפיכך לא התבלט, אולם בזכות שלוותו וענוותנותו התחבב על כל מכריו.

בגלל קשיים כלכליים בבית החליט לנטוש את לימודיו והחל לעסוק במקצוע המסגרות, שלמד בבית הספר "אורט". כך התפרנס בעצמו ואף סייע בפרנסת המשפחה. הוא היה חבר בחטיבת הנוער הלומד והעובד שבתנועת המושבים והשתתף בפעילותה.

למרות שבהיותו בן שנתיים לקה בדלקת ריאות קשה וניצל בנס ממות, גדל אליעזר והתפתח לנער יפה, חסון וחזק, גבה-קומה, רחב-כתפים ובעל חזות גברית, הוא היה ספורטאי מצוין והשתתף בקביעות בתחרויות כדורגל, היטיב לרכב על סוסים והיה שחיין מעולה. בזכות זאת גם הציל את אחותו מטביעה בים. אליעזר היה חברותי, שש לסייע לזולת ולעסוק בעבודות למען הכלל, כגון בניית המועדון של המושב וטיפול בגינה, הוא היה מקובל על חבריו, שראו בו במנהיג, ונתחבב על ילדי המושב. הכל הוקירוהו וכינוהו בשם חיבה "עזר", וארוסתו כינתה אותו בשם חיבה "עזי".

הוא היה בן מסור למשפחתו ונהג תמיד לסייע לאביו בכל עבודה. הוא הרבה להפציר בהוריו שלא יעמלו ויניחו לו לעשות כל עבודה קשה למענם. תמיד עודד אותם והבטיח להם כי יעשה למען שיפור מצבה הכלכלי של המשפחה בעתיד.

אליעזר גויס לצה"ל בתחילת מאי 1971 והוצב לחיל-הרגלים. לאחר סיום הטירונות ולאחר שהשתלם בקורס מש"קים נשלח לחטיבת "גולני" בתפקיד מחסנאי ומש"ק המשטרה הגדודית והוענקה לו דרגת רב-טוראי. הוא היה חייל טוב, על אף הבעיות האישיות שהטרידוהו בתקופת שירותו. מפקדו כתב עליו:"מבצע את תפקידו על הצד הטוב ביותר ומשתלב היטב בתפקידו. התנהגותו והמשמעת שלו - טובות".

ביום כ"ו תשרי תשל"ד (22.10.1973) השתתף אליעזר עם יחידתו בקרב לכיבוש מוצב החרמון. הג'יפ, שבו יצא לחלץ פצועים תחת אש באזור הקרבות, עלה על מוקש והא נהרג. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי בקיבוץ לוחמי הגטאות.

השאיר אחריו הורים, אחים ואחיות. לאחר נפילתו הועלה לדרגת סמל.

מפקד היחדה כתב עליו כי הוא "לחם באומץ ובגבורה, ובמסירות ובהקרבה".

הוריו תרמו לזכרו ספר תורה לבית הכנסת של מושב צרופה.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה