תפריט נגישות

גיא יעקב כפרי ז"ל

גיא יעקב כפרי
בן 48 במותו
בן ברטה ויגאל
נולד בכ"ד באב תשכ"ט, 8/8/1969
התגורר בנשר
חלל פעולת איבה
בה' בטבת תשע"ז, 3/1/2017
מקום אירוע: חיפה
באזור חיפה, כרמל וגליל מערבי
מקום קבורה: מושב עופר
הותיר: הורים ואחות

קורות חיים

גיא יעקב, בן ברטה ויגאל, נולד ביום כ"ד באב תשכ"ט (08.08.1969) בלונדון בירת אנגליה. ארבע שנותיו הראשונות עברו עליו באנגליה ובחודש יוני 1973 עלתה המשפחה לישראל. כאן נולדה אחותו הצעירה של גיא, קרן.

גיא גדל בחיפה, למד בבית ספר יסודי "זכרון יוסף", המשיך לחטיבת ביניים ב"אליאנס" ולתיכון ויצ"ו, בו סיים י"ב כיתות.

לאחר לימודיו התיכוניים התגייס גיא לצה"ל. הוא שירת בחיל התותחנים כקשר בגדוד קרבי ברמת הגולן, בלבנון ובעזה. בתום שירות החובה המשיך לשירות קבע. גיא התקדם לדרגת רב-סמל ראשון ושירת במגוון תפקידים.

אחרי שחרורו גיא עבד בחנות אביזרי רכב, כמתקין של מערכות שמע, אביזרים שונים ומיגון למכוניות. אחר כך הוא למד בקורסים לטכנאי מחשב ורשתות, ועבד כטכנאי מחשבים עצמאי.

בנוסף, גיא למד וקיבל רישיון לנהיגה במשאית, במונית, באוטובוס וברכב כבד. הוא עבר לגור בנשר ועבודתו האחרונה הייתה נהג בחברת הסעות. במסגרת עבודתו גיא הסיע קשישים וילדים בעלי צרכים מיוחדים, תמיד הפגין רגישות יוצאת דופן כלפיהם ושררה ביניהם אהבה ייחודית והדדית.

גיא היה אדם סקרן ותאב ידע, שאהב ללמוד באופן עצמאי תחומים שונים ובמהלך השנים צבר ידע כללי נרחב. כך למד מתוך עניין וסקרנות את התורה, הברית החדשה והקוראן, ידע אותם על בוריים, אהב לצטט מהכתובים ולעסוק בפרשנות. כל מכריו הכירו את גיא כבעל חוש הומור מפותח, אדם שאהב את הבריות באשר הן ותמיד קיבל את פני הכול בחיוך ובשמחה. גיא אהב מאוד ילדים, והירבה לשחק עם בני אחותו. הוא גם אהב מאוד טבע ובעלי חיים, לא פעם אסף לביתו כלבים וחתולים עזובים וטיפל בהם. גיא היה מוכר כחובב צילום מושבע. לכל מקום שהלך לקח את המצלמה והנציח רגעים מרגשים ונופים קסומים, כן שימש כצלם המשפחתי בכל האירועים.

ביום שלישי ה' בטבת תשע"ז (03.01.2017) לפני הצהריים, לאחר הסעות הבוקר, הכניס גיא את רכב ההסעות שבו נהג לטיפול במוסך בחיפה. בצאתו מהמוסך, בעודו הולך ברחוב הגיבורים בעיר התחתית, הגיע בהליכה מולו מחבל, אשר הטמין בתוך תיקו תת-מקלע ומטווח קרוב ירה מתוך התיק לעבר גיא שלושה כדורים. גיא נהרג במקום.

המחבל, שלפני שרצח את גיא ירה באדם נוסף ופצע אותו, נתפס כעבור כמה ימים והתברר שהוא ערבי תושב חיפה.

גיא היה בן 48 בהירצחו. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין במושב עופר שמדרום לחיפה, בו מתגוררת משפחתו הקרובה. הותיר הורים ואחות.

על מצבתו של גיא כתבו אוהביו: "איש צנוע ויקר של אהבה ונתינה, אושר ולמידה. לנצח בליבנו".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה