תפריט נגישות

רב"ט אברהם "אבי" היימן ז"ל

אברהם היימן
בן 20 בנפלו
בן ג'וליט ויעקב
נולד בעתלית
בד' באב תשט"ו, 23/7/1955
התגייס ב-מאי 1973
שרת בחיל השריון
יחידה: מפח"ט 7
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ט בניסן תשל"ה, 31/3/1975
מקום קבורה: עתלית
הותיר: הורים, שלושה אחים ושתי אחיות

קורות חיים

בן יעקב וג'וליט. נולד ביום ד' באב תשט"ו (23.7.1955) במושבה עתלית. בן בכור להורים שנישאו ובנו את ביתם בעתלית, שבה עברו ייסורי-קליטה קשים.

אבי, נער כחול-עיניים ויפה-תואר, למד בבית-הספר היסודי שבמקום. לאחר שסיים את לימודיו היסודיים למד שנתיים בבית-הספר המקצועי 'אורט' שבקרית-שפרניצק, בחיפה, את מקצוע החשמלאות. בכדי לתת יד לפרנסת משפחתו נרתם אבי לעבודה בבית-חרושת מקומי. עיסוקו היה חשמל מבנים, והוא הצטיין במקצוע זה. אבי היה בחור תמיר ושקט ומסור למשפחתו. קיים במלואה את מצוות כיבוד אב ואם. תחביביו היו קשורים בענפי-ספורט שונים. שיחק כדורגל בנבחרת 'הפועל' עתלית.

במאי 1973 גויס אבי לצה"ל והוצב לחיל-השריון. עבר את הטירונות והועסק כחייל-חרמ"ש ואיש-מרגמות. גיוסו חל חודשים-מספר לפני מלחמת יום-הכיפורים, ונפל בגורלו ליטול חלק באותה מלחמה אכזרית ברמת-הגולן. היה בחור צנוע ושתקן, ומשחזר חי ושלם משדה-הקרב, נצר בלבו את סודות הימים הנוראים שעברו עליו. עלה לדרגת רב"ט. מפקדו של אבי מעיד עליו, כי מילא את תפקידו במסירות והיה חייל טוב וממושמע.

ביום י"ט בניסן תשל"ו (31.3.1975) נפל אבי במילוי תפקידו - עקב תאונה. הובא למנוחת-עולמים בעתלית. השאיר אחריו הורים, שלושה אחים ושתי אחיות. שמו הונצח בבית-כנסת מקומי.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה