תפריט נגישות

סמל נתן לבני ז"ל

נתן לבני
בן 20 בנפלו
בן חנה ומתתיהו
נולד במעין צבי
בכ"ז בחשוון תשי"ד, 5/11/1953
התגורר במעין צבי
התגייס ב-1.11.72
שרת בחיל השריון
יחידה: חט' 460, גד' 198
נפל בקרב
בכ"ג בתשרי תשל"ד, 19/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: תעלת סואץ
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: מעין צבי
הותיר: הורים, אחות ואח

קורות חיים

נתן, בן חנה ומתתיהו, נולד ביום כ"ז בחשון תשי"ד (5.11.1953) בקיבוץ מעין צבי. הוא למד בבית-הספר היסודי בקיבוצו ואחרי-כן סיים את לימודיו בבית-הספר התיכון-חקלאי בכפר גלים. הוא אהב את בית-הספר ושקד על הלימודים. ותמיד השתדל למלא את חובותיו לשביעות רצונם של מוריו ומדריכיו.

כילד היה מעורה בחברת הילדים והנוער והתעניין בכל המתרחש במשק. בתקופת הלימודים בבית-הספר התיכון עסק בהדרכת נוער בקן "הנוער העובד והלומד" בזכרון יעקב וייחס חשיבות רבה לעבודה זו עם נוער מבני משפחות מעוטות יכולת.

בתום הלימודים בבית-הספר התיכון יצא לשנת שירות כמדריך בקן "הנוער העובד והלומד" ברמת הטייסים. לחבריו סיפר כי נהנה מאוד מן ההדרכה ומצא סיפוק באפשרות לגבש קבוצת צעירים ולנסות לכוון את דרכם לעתיד. הוא היה נער חברותי, חובב ריקודים וספורט וכל מעשיו היו מלאים חן ונועם. תמיד היה בן מסור להוריו, דואג למשפחתו, ישר ובעל מצפון.

נתן גויס לצה"ל בראשית נובמבר 1972. לאכזבתו נודע לו כי מאחר שהוא נזקק למשקפיים, נבצר ממנו להתנדב ליחידות המובחרות שאליהן שאף להגיע. לאחר סיום הטירונות ביקש להצטרף לחיל השריון. הוא נשלח לאחת מיחידות חיל השריון באזור הדרום והשתלם בקורסים מקצועיים ובקורס למפקדי טנקים. הוא היה חייל מצוין, אחראי ומסור לתפקידו, ושימש דוגמא לחבריו במזגו הטוב ובצייתנותו. במהלך השירות בצה"ל השתדל שלא להדאיג את הוריו ושמר על קשר מכתבים עם בני משפחתו. מעולם לא התלונן על קשיים ובחופשותיו נהג לספר בבית כי הוא גאה לחבוש את כומתת השריון וכי הוא מאמין ביכולתם של הטנק ושל השריונאי.

במלחמת יום הכיפורים השתתף נתן בקרבות הבלימה והפריצה נגד המצרים בחזית סיני. ביום כ"ג בתשרי תשל"ד (19.10.1973), בקרב שהתחולל לאחר חציית תעלת סואץ, נפגע הנגמ"ש שלו והוא נהרג. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בקיבוץ מעין צבי.

השאיר אחריו הורים, אחות ואח.

לאחר נופלו הועלה לדרגת סמל. במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו: "נתן היה חניך מסור ושקדן והצליח להגיע לרמת טנקאות גבוהה בכל מקצועות הטנק. במלחמה מילא נתן תפקיד של איש צוות טנק וביצע את תפקידו ללא דופי, תוך גילויים של יוזמה אישית ודבקות במטרה, כושר מקצועי ואומץ-לב. בזכותו ובזכות חבריו הצלחנו לבלום את ההתקפות הכבדות של האויב ולפתוח בהתקפה, שבמהלכה נטלנו את היוזמה בידינו. דמותו תשמש לנו אש-תמיד, אשר לאורה נחזק ונאמן דורות של מפקדי טנקים צעירים".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה