* מידע נוסף
תפריט נגישות

סמ"ר אמנון תמיר קפלן ז"ל

תפעול הרכבת

תפעול הרכבת

בתחנת הרכבת עומד קטר
אלבום תמונות

בסוף התקופה הע'ותמנית היו שלושה כבישים ראשיים בצפון הארץ: כביש חיפה נצרת , כביש נצרת עפולה - ג'נין וכביש חיפה - עכו, ולכן רכבת העמק שימשה עורק התחבורה הראשי.
בתחילה היתה רכבת אחת ביום לכל כיוון. בתקופת העלייה למכה תוגבר הקו, ומחיפה יצאו 4- 5 רכבות ליום.
מתחילת מלחמת העולם הראשונה חסמו ציי בנות הברית את חופי א"י, הרכבת התורכית נאלצה להתמודד עם מחסור תמידי בחלפים, ציוד טכני , חומרי סיכה והסקה.
לאחר כינון ממשלת המנדאט היתה מערכת המסילות למחלקה ממשלתית. ביום 1.10.1920 הוקמה המנהלה החדשה "PALESTINE RAILWAYS" - "מסילות הברזל פלסטינה (א"י)". במשך המנדאט הבריטי לא נרכש ציוד נייד חדש למסילת העמק הצרה, למעט שני קרונועי קיטור בשנת 1929.
בתקופת המנדאט הבריטי תדירות הרכבות גדלה. כך, בלוח הזמנים מ 1924 נמצא כי בין חיפה לצמח פעלו שתי רכבות בכל כיוון, שאחת מהן המשיכה לדמשק. פעמיים בשבוע היתה רכבת ישירה חיפה - שכם וחזור דרך עפולה.
מתוך: דוד תירוש, רכבת העמק,1994

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה