תפריט נגישות

סגן זהר חלמיש ז"ל

זהר חלמיש
בן 21 בנפלו
בן נרקיס ואסף
נולד במעגן מיכאל
בכ"ז באדר תשל"ב, 13/3/1972
התגורר במעגן מיכאל
התגייס ב-פברואר 1991
שרת בחיל התותחנים, חטיבת הצנחנים
יחידה: יק"ל, עורב
נפל בפעילות מבצעית
בכ"ז באייר תשנ"ג, 18/5/1993
במלחמת שלום הגליל
מקום נפילה: א-לואיזה (אזור)
באזור לבנון
מקום קבורה: קיבוץ מעגן מיכאל
הותיר: הורים ובני זוגם, שלוש אחיות - הילה, שחר ולירון ושני אחים - אוריה ונדב

קורות חיים

זהר חלמיש, בן נרקיס שפינדלר ואסף, נולד בקיבוץ מעגן מיכאל בתאריך 13 למרץ 1972. נהרג בדרום לבנון בקרב עם מחבלי החיזבאללה בתאריך 18 למאי 1993.

הוריו של זוהר התגרשו בהיותו תינוק בן שנתיים. כל אחד מהם הקים משפחה משלו. אמו התחתנה עם נתי ואביו התחתן עם לין. זהר שמר על קשר הדוק עם שתי המשפחות.

כאשר סיים את לימודיו במעגן מיכאל התגייס זהר לחיל האויר. לאחר שנה בקורס טיס עבר לתותחנים וסיים קורס קצינים. זהר הצטרף, בתור קש"א, לכוח צנחנים מובחר שמשימתו היתה לפעול כנגד בסיס קדמי של החיזבללה באזור אלואיזה שבגיזרה המזרחית של דרום לבנון. הכוח ביצע תנועת לילה ארוכה באזור קשה וסבוך והתמקם במקום שנקבע. עם אור ראשון זיהו החיילים שני מחבלים השומרים בעמדות ושמעו קולות של מחבלים הנעים לעברם. לפתע נפתחה אש מטווח קרוב. הכוח ירה על השומרים ופגע באחד מהם וכן ירו החיילים לכיוון ממנו נפתחה האש. בחילופי האש נהרג זהר וחייל נוסף נפצע קל. במהלך האירוע הופעל כוח החילוץ אשר ניתקל אף הוא במחבלים. צור, מפקד הכוח, נפצע קשה ומת מפצעיו לאחר כארבעה חודשים. החיילים התפנו תחת אש ובחיפוי ארטילריה ומסוקים, כשהם נושאים את גופתו של זהר.

זהר הותיר אחריו שתי משפחות שכולות ודואבות, שלושה אחים ממשפחת חלמיש: שחר, הילה ואוריה, ושני אחים ממשפחת שפינדלר: לירון ונדב. השם תאם אותו להפליא, ילד מבריק, אנושי וסקרן שהתעמק בדברים רבים: ניסיונות מדעיים, מחשבים, צילום, קרטה ורפואה. על אף נטייתו הגלויה למדעים עסק זהר גם בכתיבת שירים שהתגלו רק לאחר מותו. ביום הזיכרון לחללי צה"ל, שלוש שנים לפני שנהרג, כתב מעין הספד לעצמו: "על קברי יצמחו חזזיות ירוקות ופרחי בר צבעוניים מסביב..." בלבנו יישאר זהר תמיד: תינוק רך, ילד שובב, עלם חמודות, נער מוכשר, אח נהדר וקצין שאפתן...

אך מעל לכל - בן אוהב ואהוב כל כך.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה